Het lidmaatschap

Mensen die zich aanmelden bij onze vereniging zijn de eerste zes maanden aspirant lid. Deze periode is vastgesteld door de KNSA en behoord door alle schietverenigingen in Nederland te worden aangehouden.

Als aspirant lid krijgt u een instructie aangeboden door één van onze trainers om de eerste techniek van het schieten aan te leren. Om in aanmerking te komen voor het volwaardig lidmaatschap verwachten wij dat u gedurende deze periode van zes maanden, regelmatig uw gezicht laat zien en op een verantwoorde wijze met (lucht-)wapens kan omgaan.

Ook dient u na aanmelding, zo spoedig mogelijk een geldige Verklaring Omtrent het Gedrag bij de vereniging in te leveren.

Wij zijn geen hele grote vereniging, hier kiezen we bewust voor. Persoonlijker en beter contact onder alle leden is wat hier uit voort vloeit. Ook hanteren wij geen maximale tijden op de baan voor schietbeurten, als u de gehele avond wilt schieten doet u dat lekker.

Bij onze Schietvereniging kunnen de volgende disciplines geschoten worden:

Afstand 10 m

• Klein Kaliber Geweer liggend
  • Groot Kaliber Geweer liggend

svcassidy-schietkaart

Zoals u merkt is er een grote variëteit aan schietgelegenheden, voor elk wat wils. Wij schieten elke vrijdag avond van 20:00 tot 22:00.

Mocht U geïnteresseerd zijn, dan kunt U contact opnemen met het bestuur (of via een van onze leden) om kennis te maken met de schietsport.